Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Urządzanie biura dla dużej firmy nie jest proste. Pomieszczenie takie ma zapewnić komfortową pracę i sprawną komunikację wszystkim pracownikom. Równie ważne jest, żeby było wizytówką naszego przedsiębiorstwa. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach podpowiada jakie rozwiązania aranżacyjne sprawdzają się w dużych biurach.
Przedsiębiorcy aranżujący duże biura często decydują się na model typu open space. W dużym biurze łatwo jest o sprawny obieg informacji. Takie rozwiązanie jest niewątpliwie korzystne z ekonomicznego punktu widzenia (możemy wykorzystać każdy centymetr biura). Problemem może być natomiast hałas i brak prywatności, co u niektórych pracowników (w szczególności introwertyków) może powodować silny stres.
Niezależnie od wielkości biura większość pracowników wykonujących prace biurowe przez większość czasu siedzi w jednej pozycji. Jest to bardzo niebezpieczne dla ich zdrowia. Ludzki organizm jest przystosowany do bycia w ciągłym ruchu. Praca przy biurku, przed komputerem jest dla nas nienaturalna. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że można zminimalizować negatywne konsekwencje siedzącej pracy wybierając odpowiednie meble. Każdy pracownik powinien mieć do dyspozycji starannie wyprofilowane krzesło i biurko z dużym blatem (w przypadku, gdy praca odbywa się głównie przed komputerem, świetnie sprawdzą się biurka posiadające regulację wysokości).
Nie ma mowy o efektywnej pracy, jeżeli poziom hałasu w naszym biurze przekroczy dopuszczalne normy. W sklepach z profesjonalnymi meblami biurowymi możemy kupić panele akustyczne, mobilne ścianki akustyczne, sufity modułowe, specjalne ścianki na biurka (pochłaniają one hałas, a dodatkowo zapewniają pracownikom więcej prywatności). Na liście naszych zakupów powinny znaleźć się również wykładziny biurowe, które pochłaniają dźwięki.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami duże biuro musi być dobrze oświetlone. Należy zaaranżować przestrzeń w taki sposób, żeby w jak najwyższym stopniu wykorzystać dzienne światło (tu idealnym rozwiązaniem będzie usytuowanie przestrzeni roboczej w pobliżu okien). Światło słoneczne ma pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie pracowników. Sprzyja ponadto rozwojowi roślin.
W polskich warunkach dzienne światło jest zdecydowanie niewystarczające, dlatego należy zadbać o dodatkowe oświetlenie. Oprócz górnego źródła światła, niezbędne będą lampki boczne, a także lampy przy biurkach. Wybierając oświetlenie należy kierować się przede wszystkim potrzebami pracowników. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że lampy i żyrandole mogą spełniać również funkcję dekoracyjną (należy dobrać je w taki sposób, żeby pasowały do stylistyki naszego biura).
Specjalista z salonu mebli biurowych przypomina, że biuro ma być nie tylko komfortowym miejscem pracy, ale też wizytówką naszej firmy. Jego aranżacja powinna pasować do charakteru prowadzonej przez nas działalności. Część projektantów wnętrz stara się również dopasować wystrój wnętrza do charakteru miejsca, gdzie biuro ma swoją siedzibę.
W dużych biurach bardzo dobrze sprawdza się styl minimalistyczny. Początkowo warto jest kupić tylko niezbędne meble i akcesoria, a z czasem, gdy zajdzie taka potrzeba – uzupełniać wyposażenie. Zdecydowanie warto jest kupować meble biurowe od renomowanych producentów, gdyż tylko oni są w stanie zagwarantować nam najwyższą jakość.
NoNameOffice Meble biurowe, Księdza Biskupa Herberta Bednorza 2A/6, bud. B.1, 40-384 Katowice
Zdjęcia: materiał Klienta.