Artykuł sponsorowany
Komfort na stanowisku pracy ma bardzo duży wpływ na jej jakość oraz skupienie i samopoczucie pracowników. Temperatura, a właściwie komfort termiczny jest jednym z najważniejszych czynników, wpływających na nasz stan podczas wykonywania codziennych czynności. Zobacz, jak kontrolować temperaturę w biurze, by zawsze była optymalna.
Idzie zima, więc obecnie należy skupić się przede wszystkim na utrzymaniu ciepła oraz podnoszeniu temperatury w pomieszczeniach. Choć praca czy nauka w dobrze przewietrzonym i delikatnie chłodnym pomieszczeniu są bardziej efektywne i szybciej przynoszą rezultaty, na dłuższą metę przebywanie w wychłodzonym budynku jest szkodliwe. Nie tylko negatywnie wpływa na komfort pracowników biura, lecz także może obniżać odporność, powodować problemy z krążeniem i wywoływać bóle głowy, podobne do migreny. W biurze zawsze musi być ciepło, ale nie za gorąco. Niestety trudno jest utrzymać temperaturę w budynkach przeszklonych, ponieważ cienka warstwa szkła nie jest wystarczającą izolacją od zimna, a dodatkowo przy szybach nieustannie trwa wymiana temperatur z zewnątrz i wewnątrz budynku. Doskonałym rozwiązaniem tego problemu, a jednocześnie sposobem na ogrzanie biura jest zamontowanie szyb grzewczych. Ta nowoczesna i innowacyjna technologia pozwala na podnoszenie temperatury w pomieszczeniach właśnie przez przejrzyste panele, którymi można oszklić budynek. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj: https://mlsystem.pl/hq-glass-szyba-grzewcza/.
Częstym powodem wychładzania się pomieszczeń, nieefektywnego i drogiego ogrzewania, są nieszczelne okna lub drzwi. Podmuchy wiatru przedzierające się z zewnątrz do środka budynku potrafią nieźle namieszać przy termostatach. Zadbanie o szczelność wszystkich okien w pomieszczeniu jest ważnym krokiem w stronę oszczędności, ekologii i komfortu termicznego wszystkich osób przebywających w biurze. Bardzo trwałym, wytrzymałym i szczelnym materiałem do budowy przejrzystych elementów budynków oraz zadaszeń, są płyty poliwęglanowe. Ten syntetyczny materiał jest bardzo podobny do szkła, przejrzysty, ale mniej kruchy i bardziej odporny na warunki atmosferyczne.
Ostatnimi czasy polskie lato staje się coraz bardziej tropikalne, przez co trudno jest wytrzymać wysokie temperatury. W biurze powinien znaleźć się klimatyzator oraz sprawna wentylacja, by w upalne dni przynieść ulgę pracownikom. O ile w zimne dni można założyć na siebie kilka dodatkowych warstw, w przypadku upałów, w miejscu pracy nie wypada pozbywać się ubrań nawet przez wysokie temperatury. Wentylatory nie tylko zapewniają ruch powietrza i jego odpowiednią cyrkulację, lecz także oczyszczają je i zapobiegają zaleganiu wilgoci. Wentylator musi być umieszczony nie tylko w łazience i toalecie. Duże pomieszczenia, w których jednocześnie przebywa wiele osób wymagają wentylacji, ponieważ dużo szybciej robi się w nich duszno, niż w prywatnych mieszkaniach. Dodatkowo klimatyzacja będzie sporym ułatwieniem, jeśli w pokoju znajduje się dużo komputerów i sprzętu elektronicznego. Każdy użytkownik tego typu urządzeń wie, jak potrafią one podnieść temperaturę w pomieszczeniu.
Odpowiednia jakość powietrza w biurze jest jedną z podstaw, którą koniecznie trzeba zapewnić pracownikom. Jego temperatura również ma ogromne znaczenie. Zadbaj o to, by warunki panujące w biurze zawsze były optymalne, dostosowane do pogody i pory roku.
Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.com