Na czym wyeksponować sklepowy towar?

108
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Odpowiednia ekspozycja towaru może mieć ogromny wpływ na decyzje konsumenckie Twoich klientów. Zdecydowana większość ludzi kupuje wzrokiem, dlatego też to, w jaki sposób produkt jest zaprezentowany, może znacząco wpłynąć na podjęcie decyzji o zakupie. Dowiedz się więc w jaki sposób skutecznie wyeksponować sklepowy towar oraz czego użyć w tym celu.

Dlaczego ekspozycja towaru jest tak istotna?

Zacznijmy od tego, dlaczego ekspozycja towaru w sklepie ma aż tak duże znaczenie. Spora część konsumentów kupuje wzrokiem, co oznacza, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że klienci sklepu prędzej wybiorą produkt, który ma ciekawe opakowanie, jest ładnie wyeksponowany i jest umiejscowiony w schludnym miejscu. Rzadko kiedy się zdarza (a praktycznie nigdy), że konsumenci sięgają po produkt, który jest niechlujnie ułożony i nieładnie opakowany. 

Jak więc wyeksponować towary, aby zachęcały do zakupu? Niestety nie ma uniwersalnej metody na dobre ułożenie towarów w sklepie, ale przy przygotowaniu ekspozycji warto wziąć pod uwagę przede wszystkim potrzeby Twoich klientów. Postaraj się więc, aby obok siebie znajdowały się towary, które są w jakiś sposób ze sobą powiązane. Świetnym sposobem na zwrócenie uwagi konsumenta na dany produkt są także takie rozwiązania jak manekiny sklepowe oraz różnego rodzaju meble sklepowe, które znajdą zastosowanie w każdej branży.

Jakie meble sklepowe wybrać?

Meble sklepowe są najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem, jeśli chodzi o ekspozycje towarów. Powinny znaleźć się one w każdym sklepie, bez względu na branżę. Jednak na co zwrócić uwagę wybierając tego typu meble? Zastanów się przede wszystkim, ile regałów będzie potrzebne oraz jak będą rozstawione. Dużą rolę odgrywa także rodzaj mebli.

Najbardziej popularne są klasyczne regały sklepowe. Są one najczęściej produkowane jako konstrukcje modułowe umożliwiające elastyczne, optymalne rozmieszczenie w sklepie. Mogą mieć one różny kształt i wielkość, dopasowane do rodzaju prowadzonej działalności. 

Innym popularnym i często stosowanym sposobem na ekspozycję towarów są tak zwane ekspozytory. Przydadzą się one w szczególności w przypadku mniejszych towarów, na przykład ekspozytor na biżuterię. Dzięki nim towar będzie pięknie pokazany i zwróci większą uwagę klienta. 

Do sklepów typowo odzieżowych świetnym rozwiązaniem będzie zaś system rurowo-kulowy. Jest to nowoczesne rozwiązanie, które zapewnia bardzo dobrą ekspozycję towarów. W jego skład wchodzą między innymi specjalne regały i stojaki. Dzięki temu rozwiązaniu będziesz w stanie z łatwością zaprezentować odzież i inne akcesoria, które oferuje Twój sklep.

Jeśli zaś Twój sklep jest bardziej niszowy i potrzebujesz wyspecjalizowanych mebli sklepowych lub po prostu wolisz meble lepszej jakości, to bez problemu możesz wykonać je na zamówienie. Takie meble szyte na miarę będą odpowiedzią na potrzeby nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Ponadto w ich przypadku większą uwagę przywiązuje się także do ciekawego i estetycznego designu.

Zdj. główne: Clay Banks/unsplash.com

Aleksandra Michaliszyn

Zostaw komentarz