Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

19
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Zależy Ci na wysokiej pozycji w Google i nie wiesz, jak ją osiągnąć? Pomoże Ci w tym pozycjonowanie, dzięki któremu masz szansę nie tylko trafić na pierwszą stronę wyszukiwarki, ale także zwiększyć sprzedaż i ruch na swojej stronie. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie i dlaczego warto w nie zainwestować!

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to jeden z najlepszych i jednocześnie budżetowych sposobów na zwiększenie liczby klientów i widoczności w sieci. To dość złożony, jednak wart poświęconego czasu proces, który można wykorzystać do poprawy pozycji zarówno stron, jak i sklepów internetowych w wyszukiwarce. Pozycjonowanie dotyczy wyników organicznych, czyli tych, które są wyświetlane pod linkami sponsorowanymi (płatnymi) Google Ads.

Pozycjonowanie sklepów bazuje przede wszystkim na frazach kluczowych. Przykład? Jesteś właścicielem zakładu z porcelaną. W takich przypadkach chcesz, aby Twoja strona i produkty wyświetlały się na pierwszej stronie Google na takie hasła jak porcelana, talerz porcelanowy czy sklep online z porcelaną. Na odpowiednim dobraniu i wykorzystaniu słów kluczowych pozycjonowanie się nie kończy. Równie ważna jest sprawność techniczna strony, jej bezpieczeństwo czy jakość opisów kategorii i produktów.

Lista czynników wpływających na pozycję sklepu internetowego w Google jest o wiele dłuższa, jednak nikt, nawet najwięksi specjaliści w branży, nie zna ich wszystkich. Na pewno znajdują się na niej:

  • SEO – optymalizacja witryny polegająca np. na uproszczeniu kodu HTML czy tworzeniu meta danych;
  • UX (user experience) – wrażenia użytkownika, na które wpływają np. wartościowe treści, przejrzysta strona czy dostępność.;
  • działania on-site i off-site – czynności podejmowane zarówno na stronie, jak i poza nią.

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie?

Jeżeli dopiero teraz poznałeś pojęcie pozycjonowania, a działania SEO są Ci obce – nie próbuj działać w swoim sklepie internetowym na własną rękę. To najprostszy sposób na popełnienie błędów, które mogą zakończyć się obniżeniem pozycji lub karą skutkującą zniknięciem witryny z Google. O wiele lepszym pomysłem jest oddanie pozycjonowania w ręce profesjonalistów – agencji lub freelancerów. Dlaczego warto zainwestować w takie rozwiązanie?

Profesjonalne pozycjonowanie pomoże Ci w:

  • osiągnięciu wysokiej pozycji w Google,
  • zwiększeniu konwersji (klienci zaczną nie tylko odwiedzać Twoją witrynę, ale także będą chętniej robić zakupy),
  • zmniejszeniu współczynnika odrzuceń w sklepie internetowym,
  • budowaniu wizerunku i świadomości marki online.

Fot. Gerd Altmann/pixabay.com

Zostaw komentarz