Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych?

229
2
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Zależy Ci na wysokiej pozycji w Google i nie wiesz, jak ją osiągnąć? Pomoże Ci w tym pozycjonowanie, dzięki któremu masz szansę nie tylko trafić na pierwszą stronę wyszukiwarki, ale także zwiększyć sprzedaż i ruch na swojej stronie. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie i dlaczego warto w nie zainwestować!

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to jeden z najlepszych i jednocześnie budżetowych sposobów na zwiększenie liczby klientów i widoczności w sieci. To dość złożony, jednak wart poświęconego czasu proces, który można wykorzystać do poprawy pozycji zarówno stron, jak i sklepów internetowych w wyszukiwarce. Pozycjonowanie dotyczy wyników organicznych, czyli tych, które są wyświetlane pod linkami sponsorowanymi (płatnymi) Google Ads.

Pozycjonowanie sklepów bazuje przede wszystkim na frazach kluczowych. Przykład? Jesteś właścicielem zakładu z porcelaną. W takich przypadkach chcesz, aby Twoja strona i produkty wyświetlały się na pierwszej stronie Google na takie hasła jak porcelana, talerz porcelanowy czy sklep online z porcelaną. Na odpowiednim dobraniu i wykorzystaniu słów kluczowych pozycjonowanie się nie kończy. Równie ważna jest sprawność techniczna strony, jej bezpieczeństwo czy jakość opisów kategorii i produktów.

Lista czynników wpływających na pozycję sklepu internetowego w Google jest o wiele dłuższa, jednak nikt, nawet najwięksi specjaliści w branży, nie zna ich wszystkich. Na pewno znajdują się na niej:

  • SEO – optymalizacja witryny polegająca np. na uproszczeniu kodu HTML czy tworzeniu meta danych;
  • UX (user experience) – wrażenia użytkownika, na które wpływają np. wartościowe treści, przejrzysta strona czy dostępność.;
  • działania on-site i off-site – czynności podejmowane zarówno na stronie, jak i poza nią.

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie?

Jeżeli dopiero teraz poznałeś pojęcie pozycjonowania, a działania SEO są Ci obce – nie próbuj działać w swoim sklepie internetowym na własną rękę. To najprostszy sposób na popełnienie błędów, które mogą zakończyć się obniżeniem pozycji lub karą skutkującą zniknięciem witryny z Google. O wiele lepszym pomysłem jest oddanie pozycjonowania w ręce profesjonalistów – agencji lub freelancerów. Dlaczego warto zainwestować w takie rozwiązanie?

Profesjonalne pozycjonowanie pomoże Ci w:

  • osiągnięciu wysokiej pozycji w Google,
  • zwiększeniu konwersji (klienci zaczną nie tylko odwiedzać Twoją witrynę, ale także będą chętniej robić zakupy),
  • zmniejszeniu współczynnika odrzuceń w sklepie internetowym,
  • budowaniu wizerunku i świadomości marki online.

Fot. Gerd Altmann/pixabay.com

2 komentarze

  1. Avatar
    Mariusz 24 stycznia, 2022 o 09:22 Odpowiedz

    Zadając sobie pytanie dlaczego warto zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie stron można pomyśleć, że aby nasza strona zyskała jeszcze to wyższą pozycje w wyszukiwaniach google ale co się zawiera w tych profesjonalnych działaniach, takie elementy jak: dokładna analiza słów kluczowych, wysokiej jakości link building, kreatywny content marketing. Kolejnym pytaniem jakie możesz sobie zadać to czy opłaca się profesjonalnie pozycjonować swoją stronę, według mnie odpowiedź brzmi oczywiście, że tak.

  2. Avatar
    Monika 15 lutego, 2022 o 13:51 Odpowiedz

    Dobrze pozycjonowane są przede wszystkim strony, na których użytkownicy lubią spędzać czas – jest to na pewno moje osobiste odczucie. Z tego względu wydaje mi się, że warto okazać troskę kwestii UX – w końcu to odbiorcy mają odczuwać komfort wynikający z kontaktu z witryną. Praca nad User Experience to zdecydowanie optymalny sposób, uczynienia witryny atrakcyjną.

Zostaw komentarz